fredag 30. januar 2009



En stund siden dette er ferdig men har glemt å legge ut bilder. Dette er Malene sine sokker, gidda ikke dampe de som erfarne strikkere nok ser men de funker for det =)

De er strikket på rundpinne med Magic loop, litt knoting med 4 nøster men det gikk.

Fikk et tips på veien når jeg strikker lus, nevner det siden det kanskje er noen som ikke vet om dette.Ha alltid den ene fargen på ene siden, feks den gråalltid på høyre siden, og den hvite på venstre. Og alltid ha tråden likt, den hvite under den grå når lusene strikkes. Ehh om dere skjønner hva jeg mener

1 kommentar:

  1. Se, se!
    Hvor flink du er blitt, hadde aldri gidda å brukt magic loop med alle de nøstene, men selvsagt fikk du det til - helt utrolig!

    Kommentaren om å ha hovedgarn og mønstergarn på hver sin side var min, og poenget med å være nøye med å ha de på samme side gjennom hele prosjektet er at mønsteret vil se likt ut hele tida. Veksler du med å ha bunnfarge på høyre og venstre side av deg selv så vil noe av mønsteret komme mer "opp" av arbeidet enn resten, og det hele ser ujevnt ut. Jeg har som huskeregel at bunnfargen skal være på høyre side siden jeg er høyrehendt.

    SvarSlett